DiabloCZ.com

DiabloCZ.com banner
 

Rozhovory > Diii.net s Benem Boosem

Server Diii.net si v poslední době povídal s několika bývalými vývojáři Diabla 2, ale zatím mohli zveřejnit jen jeden rozhovor a ten je Benem Boosem. Kdo že to je?

 

Jako Hlavní Výtvarník pracoval pro Blizzard North na vzhledu uživatelského rozhraní pro Diablo 2, Lord of Destruction a Battle.net. Na starosti měl také vzhled spousty zbraní, brnění, scrollů, lektvarů, gemů a mnoha dalších drobných předmětů. Zapomínat nesmíme ani na herní prostředí - Ben pracoval na 1, 2, 3 a pátém aktu. Příležitostně barvil textury, vytvářel koncepční artworky pro monstra, charaktery, nebo ilustroval části manuálu. Má na svědomí také vzhled krabice Diablo Battle Chest.

 

Pro Flagship byl Ben najmut také jako Hlavní Výtvarník a byl to její první zaměstnanec. Ve Flagship Studios designoval zbraně a různé předměty. Nyní už ve Flagship nepracuje a úspěšně se živí jako autor a ilustrátor.

 

Diii.net: Sledoval jste oznámení Diabla 3, nebo je pro vás Diablo něco, co leží v minulosti, a vy se soustředíte na jiné herní projekty?

Ben Boos: No to si piště že jsem ho sledoval. Bylo to obrovské. Držet takhle velké tajemství tak dlouho nebylo jednoduché. Je super, že je to konečně venku. Byla to pro mne důležitá událost. Tuny silných emocí jsou svázány s celou značkou Diablo - není to pro mne jen koníček - byl to můj život téměř 8 let.

Abych byl ale upřímný: co mě opravdu donutilo, dívat se na oznámení bylo to, abych viděl, jak krásně hra vypadá. Pamatuju si, jak bylo vzrušující dívat se tehdy ještě v Blizzardu North, když Jason Regier prvně designoval game engine jen tak nahrubo, jak do hry přibývají nové funkce každým dnem. A teď si představte, jak jsem byl ohromen tím videem. Když jsem odešel z Blizzardu North (v roce 2004), hru jsem od té doby neviděl. Od té doby ušla obrovskou cestu. Už je to jiné zvíře! Mám na mysli, proboha, zničitelné prostředí! Miluju to! Mimochodem, poté, co jsem pracoval na prostředí Diabla 2 a datadisku, bych je opravdu rád takhle rozmlátil. To by se mi ulovilo.

Ale ne, vážně. Hra vypadá úžasně a nejen že jsem dával pozor, celý den až do noci jsem si potom psal se starými přáteli z Blizzardu. Mělo to na mne velký dopad. Takový nával vzpomínek!

Diii.net: Co si myslíte o vzhledu Diabla 3? Je to v podobném duchu/náladě/prostředí jako to bylo tehdy, když jste na tom začali pracovat? Proběhla totiž taková debata, kdy si hráči stěžovali na to, že grafika je příliš světlá, komiksově laděná a pestrá.

Ben Boos: Myslím, že Diablo 3 vypadá fantasticky.

A co se toho tónu týče: Na mysl přichází porovnání mezi prvním a druhým dílem. Pamatuju si, jak jsem se odvázal a udělal jsem ty zelené pastviny a louky v Diablu 2, pak sem se zarazil - oops! První Diablo bylo přece tak temné a náladové a já teď pokazil tu atmosféru? Poté jsem udělal světlou pošť a zase jsem si to říkal. Nakonec to ale vyšlo, protože jsme hráče vedli i do podzemí a různých dalších temných prostředí. Proto si myslím, že nemůžete soudit atmosféru Diabla 3 z krátkého videa. Kdo ví, co za neuvěřitelnou podívanou na hráče čeká?

Diii.net: Co si myslíte o oznámených funkcích a směru, kterým se s designem ubírají? Zasazení 20 let po událostech z Lord of Destruction, některé postavy se vrátí, jiné ne, systém předmětů zůstal prakticky stejný, apod...

Ben Boos: Návrat některých postav beru jako velmi příjemný. Svým způsobem to jsou něco jako staří kamarádi a nedokázal bych si představit jakoukoliv Diablo hru bez Deckrad Caina. A jako někdo, kdo udělal většinu uživatelského rozhraní v Diablu 2 a datadisku jsem velmi potěšen s novým uživatelským rozhraním. Vypadá to, že věci, které bylo potřeba zjednodušit, zjednodušili a věci, které potřebovali upravit, trochu přikořenili. Super.

Diii.net: Byla vaše vize Diabla 3 výrazně odlišná od Diabla 2, nebo to byla spíše evoluce?

Ben Boos: Osobně jsem v designu Diabla 3 nechtěl vidět nějakou revoluci. Někteří lidé z Blizzardu North byli docela natěšení na nějaké radikální změny, ale já jsem byl docela spokojen s myšlenkou jemné evoluce. Herní mechanismy byly velmi zábavné a já jsem jen chtěl nové předměty, nové prostředí, nová monstra a samozřejmě i novou grafiku. Klidně si říkejte, že jsem naivka, ale mně by to stačilo. Chápu, že ostatní chtěli vyzkoušet některé nové věci, ale je ošemetné se vzdálit od té návykové hratelnosti.

Diii.net: Během prezentace na WWI vývojáři často zdůrazňovali, že milují příběh Diabla a že jej chtějí do třetího dílu zahrnout mnohem více. Byla to taky vaše priorita?

Ben Boos: Jasně, příběh měl velkou prioritu, protože jsme přemýšleli, po skončení Lord of Destrucion, co se k čertu stane příště? Když už nic, tak jsme si to museli odpovědět pro sebe. Kolik příběhu by se promítlo přímo do hratelnosti, to je už jiná pohádka. Já osobně to vidím takhle: dokud můžu odkliknout tuny dialogů a i přesto v quest logu zjistit co mám dělat, jsem spokojený. Ohledně delších dialogů můžu být mrzutý, když jediné co chci je LOOT! Hehe.

Diii.net: Litujete toho, že nevytváříte další hru ve vaší sérii?

Ben Boos: Ne. Já si neuvěřitelně cením těch let, co jsem pracoval na univerzu Diabla, ale už jsem byl připraven na něco nového, když jsem odcházel. Měl jsem plnou hlavu nápadů na knihu a nikdy jsem nelitoval mého rozhodnutí hnát se za tím cílem. Všechno to byla skvělá zkušenost.

Ti z nás, kteří měli to štěstí podílet se na Diablo sérii, zažili společně úžasné chvíle. Divoké a skvělé. Lidé, se kterými jsem pracoval, pro mne byli jako rodina a po nich se mi stýská nejvíc. Pokud něčeho lituju, tak opuštění mých přátel. Ale jsme pořád v kontaktu.

Teď jsem připraven si užít Diablo 3 jako fanoušek!

Diii.net: Nemáte nějaké zahořklé pocity kvůli tomu, že jiný tým (bez ohledu na to jak talentovaný), teď ovlivňuje vaše děťátko?

Ben Boos: Jasně, mám spoustu emocí, některé hořké, některé sladké, ale většinou je to jen nostalgie k práci, žádný z nich není nějaká nelibost k dobrým lidem, kteří teď vytvářejí tuhle hru. Navíc mám pořád dobré přátele, kteří na ní pracují. Ale někdy bych si přál, aby to bylo jako za starých časů, které už jsou pryč. Nemůžu si pomoct, ale někdy bych chtěl vrátit čas a být zase se všemi těmi lidmi pohromadě v práci a dělat na něčem skvělém. Ale život takhle nefunguje a proto jsou mé vzpomínky takové palčivé.
Ještě než se rozloučíme, chtěl bych říct toto: těm, kteří vložili své srdce do této série, salutuji vám, že jste šli touto cestou! Těm, kteří nyní nesou pochodeň, přeji vám na světě jen to nejlepší a nechť vás provází Bůh! Zatím to vypadá úžásně!

Děkuji i vám kluci z Diii.net. Oceňuji, že se také podílíte na celkovém dojmu Diabla.
Uvidíme se v Novém Tristramu!

Zdroj: http://www.diii.net/articles/670644/the-d2-team-comments-on-d3

Copyright © 2008 - 2017 Jata, Jetro & Overwatch | Administrace
Diablo and Blizzard Entertainment are trademarks or registered trademarks of Blizzard Entertainment, Inc. in the U.S. and/or other countries.