inDiablo.de: Bude ve hře nějaký systém, který by na battle.netu podporoval klany ke zlepšení požitku z kooperativní hry?
Jay Wilson: Stále na nové verzi battle.netu usilovně pracujeme, ale zatím jsme žádné konkrétní vlastnosti neoznámili. Můžu vám ale říct, že naším cílem je vytvořit nejlepší druh online zážitku, který můžete v jakékoliv hře najít a opravdu to spojí fanouškovskou základnu Blizzardu. Máme největší základnu na světě, nejlepší fanoušky a chceme jim vážně umožnit komunikovat a hrát dohromady mnohem snadněji. Víc vám toho bohužel říct nemůžu, ale v budoucnu toho určitě o novém Battle.netu oznámíme víc.
inDiablo.de: Bude v Diablu 3 stále ještě gambling, abych tak mohli získat nějaké ty dobré vzácné předměty?
Jay Wilson: Vlastně jsme se o gamblingu ještě nerozhodli. Mluvili jsme o tom a možná, že bychom to měli udělat! Dost to záleží na našich ostatních rozhodnutích. Nic proti tomu nemáme, ale je pravděpodobnější že: Jakmile uděláme některá z dalších rozhodnutí, jak se bude s předměty zacházet, pak se rozhodneme zda to umožní ono zahrnutí. Ale, z větší části, si myslím, že jsme obecně pro!
inDiablo.de: V předchozím rozhovoru jste se zmínil o tom, že máte v plánu, že by předměty mohly být měněny mezi dvěma charaktery před streamline. Kromě toho známého obchodovacího okna z Diabla 2, bude to alternativní obchodní metoda nebo to dokonce nahradí to obchodovací okno?
Jay Wilson: No momentálně používáme rozhraní podobné tomu „obchodovacímu oknu" z Diabla 2 jako bezpečné obchodní rozhraní. Měli bychom prozkoumat i nějaké jiné způsoby, jak hráčům to obchodování ulehčit. Myslím si, že když se podíváte na Diablo 2 tak jako všeobecně, podíváte se na otázku s odstupem a řeknete „Jak mezi sebou hráči v Diablu 2 obchodují?", takže to nebyla zrovna nejvhodnější metoda. Neměli jsme žádný způsob, jak snadno najít dalšího hráče a obchodovat s ním, museli jste pro to vytvořit zvláštní hry, a tak bychom tento problém chtěli vyřešit a trochu to zpohodlnit. Ale ještě nevíme přes jak to chceme udělat.
inDiablo.de: Budou kouzla přizpůsobena prostředí? Takže například by v jeskyni jako Den of evil se nepoužíval meteor/blizzard?
Jay Wilson: Takže myslíte, že by například povětrnostní efekty nemohly být seslány v dungeonu?
inDiablo.de: Ano.
Jay Wilson: Ne, nic takového bychom nedělali. Když už vám umožníme kouzlit - například - onen blizzard, necháme vás ho sesílat kdekoliv. Z větší části, kdybyste to udělali, s některými kouzly by to provedlo nechtěné věci.
inDiablo.de: Jak zaručíte, že nebude v Německu Diablo 3 cenzurováno nebo označeno hodnocením 18+?
Jay Wilson: Právě to je náš obrovský cíl, nechceme hru pro dospělé (18+). Kdybychom dostali toto hodnocení, pravděpodobně bychom udělali nějaké změny pro německou verzi, abychom zajistili, že toto hodnocení hra nedostane. Ale s těmito věcmi se zabýváme daleko dopředu. Stále mluvíme o hodnocení a co je potřeba, aby v Evropě hra dostala hodnocení 18+, abychom se ujistili, že toho nedosáhneme, protože rozhodně chceme, aby se zde hra prodávala.
inDiablo.de: Když charakter umře, ztratí zlato a zkušenosti jako v Diablu 2?
Jay Wilson: Ještě jsme se ohledně konečný mechanismů smrti nerozhodli. Můžu vám potvrdit, že zkušenosti neztratíte. Nechceme za smrt nějaké velké tresty. Ale chceme, aby zase zde byly nějaké, tak, aby měla smrt význam! Takže ztratit trochu času, nějaký druh ztráty... V současné době nemáme durability, ale pro některé druhy...ceny zlata nejsou vlastně tak moc špatné. A také chceme, aby hráč trochu plýtval časem, to je další prvek. Zpravidla se spoléháme na to, že hráči zemřít nechtějí. Vždyť to znáte, jenom ne zemřít. Takže nemáme žádný skutečný důvod přidat další „ránu" k něčemu, co se hráčům už tak nelíbí. Ale jak už jsem řekl, zatím nic konečného nemáme.
inDiablo.de: Budu si moct přepínat jazyky, v kterých chci hrát, takže třeba v angličtině nebo jakémkoliv jiném?
Jay Wilson: Upřímně, nevím. Nevím, jak přesně to bude s globalizací na této úrovni, tohle prostě předem nevíme. Zřejmě to budeme lokalizovat do němčiny a také do angličtiny, ale nejsem si jist,zda to bude na stejném disku.
inDiablo.de: Budete do hry začleňovat již dobře známé předměty jako Stone of Jordan, Harlequins Crest a tak dále?
Jay Wilson: Pravděpodobně uděláme mix obojího. V současnosti jsme se v rámci úrovní nedostali k oněm předmětům. Většinou se zaměřujeme na magické a vzácné předměty. Některé ty legendární kousky ve hře jsou, ale ještě to není finální. Většina z nich jsou spíš takové vtipné předměty, které před vydáním ještě dáme ze hry pryč. Ale nepochybně do hry z Diabla 2 vrátíme, nevidím důvod, proč ne, ale budeme mít také nové kousky.
inDiablo.de: Budou monstra moct používat stejné schopnosti jako charaktery? Jako prokletí, kouzla či útoky?
Jay Wilson: Zpravidla ne. Mám tím na mysli, že tu a tam uděláme pár výjimek. Některé schopnosti - jako například magický energetický výbuch (magic energy blast) nebo věci jako tato - by mohly být podobné... jako fire arrow, kdyby tedy byl někdo, kdo by používal luk ke střílení magických šípů, možná by střílel ohnivé šípy. Něco takového. Ale z větší části směřujeme navrhování playerskillů pro hráče a monsterskillů pro monstra.
inDiablo.de: Budou k dispozici žoldáci, kteří můžou být najati a mohou používat plné vybavení včetně amuletů, prstenů, opasků, rukavic a bot?
Jay Wilson: Jo, my jim nyní říkáme „stoupenci (followers)", ale určitě je přineseme zpátky. Ještě jsme o nich neřekli vůbec nic, takže o nich ještě opravdu mluvit nebudu. Můžu akorát čít, že jsou oproti těm z Diabla 2 opravdu velmi zlepšeni. Jsou rozhodně mnohem zajímavější, ale něco o nich odhalíme až později.
Zdroj: http://diablo3.ingame.de/szene/interviews/interview_jaywilson/index_engl.php