Kotaku: Tak Jayi, co nám můžeš říct o příběhu Diabla 3?
Jay Wilson: V předchozích dvou hrách měl Diablo dva bratry, Mephista a Baala a všichni tři byli Prime Evils světa nazývaného Sanctuary. V Diablu 3 začínáme dvacet let poté (po datadisku Lord of Destruction) a bratři jsou pryč, byli zničeni. V podstatě byli všichni připraveni na invazi Pekla. Na konci Lord of Destruction byl zničen Worldstone, zanechal po sobě obrovský kráter a každý čekal, že se z něj začnou sypat hordy monster, ale nic se nestalo. Takže Decard Cain je jeden z našich hlavních charakterů z prvních dvou her, strávil poslední dvě dekády zjišťováním, kde jsou vlastně dvě poslední Zla, co dělají a proč nezačala invaze. Zbytek příběhu se zaměřuje na Tyraela, Anděla Spravedlnosti a to, co se s ním stalo od té události, kdy byl v podstatě andělem, který zničil svět.
Kotaku: Z pohledu příběhového pozadí se zdá, že mytologie Diabla je stejně tak komplexní jako mytologie Warcraftu nebo StarCtaftu. Myslíte, že je to důležité?
Jay Wilson: Ano, určitě. Je to jedna z hlavních věcí, na které se ve hře soustředíme. Vtipné bylo, že když jsem vám řekl stručný obsah příběhu, působil hrozně jednoduše. My ten příběh milujeme.
Kotaku: Předtím jste říkal, že na hře pracujete kolik, čtyři roky? Myslíte si, že čím déle se na hře pracuje, tím je pak lepší?
Jay Wilson: Čtyři... Nebo pět, něco mezi tím. Myslím, že je potřeba dát vývoji tolik času, kolik hra potřebuje. Těžko říct, jestli to poté zlepšuje finální produkt, ale někdy je to nezbytné. Blizzard vydává jen skvělé hry, takže pokud hra není opravdu výborná, prostě ji nevydáme. Jedna věc, kterou bych chtěl vzkázat fanouškům - a obzvláště těm, kteří byli trpěliví při čekání na Diablo 3 - doufám, že vidí naši vůli a lásku k celé značce a to, že ji nevydáme, dokud nebude dobrá a připravená. Celý ten čas jsme trávili tím, abychom vytvořili pokračování, které je hodno předchozích dílů.
Kotaku: V demu, které jste ukazoval během zahajovací ceremonie WWI, jste ukazovali i Witch Doctora, který měl několik kouzel z World of Warcraftu. Nebojíte se, že by vás fanoušci obviňovali z toho, že kopírujete prvky WoWka?
Jay Wilson: Ne. Myslím si, jestli to budou lidé říkat? Ano, myslím, že budou. Jedna věc, kterou bych rád lidem připomněl je, že vykrádání sebe sama je OK. Dobrý nápad je dobrý nápad a dobrá schopnost je dobrá schopnost, a když se podíváme na všechny naše hry, půjčujeme si nápady pořád. Ale důležitá otázka je, jestli se Diablo 3 hraje podobně jako World of Warcraft? Ne! Nehraje se vůbec podobně, Diablo působní odlišně a to je fajn. Když se podívám na historii Blizzardích her, tak už ve Warcraftu 1 a 2 se objevilo kouzlo „Blizzard". To se objevilo i ve WoWku a Diablu 2. Já si skoro myslím, že je to něco jako podpis, ale dokud má hra dostatek svých vlastních původních věcí a stojí na vlastních nohou a hraje se jako ona sama a ne kopie něčeho, to je to, na čem záleží.
Kotaku: Myslíte si v tomto případě, že by se tak mohlo stát ve váš prospěch to, že by hráči WoWka cítili potřebu vyzkoušet Diablo 3?
Jay Wilson: Jo, vlastně si to myslím. Myslím, že hráči mají rádi věci, kterou jsou jim známé, a nemyslím si, že je něco špatného, když řeknou: „Tahle třída je jako válečník ve WoWku. Cool, to si chci zahrát!" Obzvláště pokud si kvůli tomu tu hru opravdu zahrají. Myslím, že získáváme tolik, kolik můžeme ztratit, lidé rádi vidí známé věci a reakce na Whirlwind byla skvělým příkladem.
Kotaku: V Blizzardu nepracujete dlouho. Sahá vaše vášeň pro Diablo dále než jen po dobu vývoje Diabla 3?
Jay Wilson: Ano, jsou fanda Blizzardu. Moje první Blizzardí hra byl Rock N' Roll Racing, takže jo. Warcraft 1, 2, StarCraft - jsem obrovský fanda StarCraftu, Diabla 1 a 2. O Diablu se u mě doma mluvilo téměř tajně, protože jsem jím byl tak nadšen a Diablo 2 jsem hrál prakticky od té doby, co vyšlo. Je to jedna z těch her, ke kterým je skvělé se vracet.
Kotaku: Proč si myslíte, že Diablo strhlo tolik pozornosti?
Jay Wilson: Myslím, že byste mohl jmenovat spousty věcí: temnější zasazení a to mají lidi rádi, obzvláště teď. Myslím, že Diablo 2 vyhrává, co se zábavnosti týče. Všechny Diablo hry jsou zábavné a dobře hratelné a to je důležité. Mohl byste vzít tu nejzabugovanější hru na světě, ale pokud by to byla zábava, je to v pořádku. Diablo 2 je neuvěřitelně jednoduché na hraní, vaši babičku to naučíte za pět vteřin.
Kotaku: S popularitou WoWka a jiných online her se zdá, že Battle.net tak trochu ustoupil do pozadí. Myslíte si, že mu Diablo 3 vdechne nový život?
Jay Wilson: O Battle.netu teď nemůžu mluvit, ale řeknu, že Battle.net nebude v pozadí. Bude to obrovské, příští verze je rozhodně na špičce priorit Blizzardu. Každý bude nadšen, až uvidí ty věci, co do něj plánujeme přidat! Celkově to zapadá do našeho plánu poskytovat hráčům co nejlepší podporu.
Zdroj: http://kotaku.com/5020721/the-man-behind-diablo-iii-talks-plot-lore-and-battlenet